Wednesday, September 17, 2008

SALAM RAMADHAN

Alhamdulillah

aku dapat lagi menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan ini. Ramadhan tahun nie telah sampai dipertengahan nya. Ada beberapa perkara yang aku lalui dan perlu aku insafi. Aku semakin menyayangi diri sendiri...memberikan sedikit masa untuk diri sendiri menyelusuri setiap detik kehidupan yang lalui..kehidupan yang menjadikan aku antara insan yang semakin matang menjejaki usia ini..



Alfatihah buat keluarga serta sahabatku yang telah menyahut seruan ilahi.

1) Azizi Bin Agus (pakcik zizi)

2) Jaruman Bin Birin (tok ngah)

3) Cik Esah

4)Siti Safina Shariff ,St Edmund(FIN)

5) Fakrul Anwar ,smtmt(Faq)



Selama ini aku tak berani membuka cerita pemergian mereka..kerana aku sendiri merasa kehilangan yang teramat sangat. Pemergian arwah pakcik zizi memberikan impak yang besar terhadap keluarga kami. selalang beberapa minggu arwah tokngah pula mengikut pakcik. Inilah kehidupan...yang hidup pasti mati....



Seingat aku pemergian arwah atuk dan nenek aku, tidak pernah aku berkesempatan untuk berada disisi mereka. Arwah Bak(ayah mama) pergi 2 bulan setelah aku dilahirkan...Arwah Wan (ibu Ayah) meninggal sewaktu aku darjah tiga..waktu tue mama and adek dah ade kat key all..waktu tue mama ade kursus kat key al. ayah di brunei dan aku di Limbang. Dengan berani nya aku kembali ke semenanjung berseorangan. Arwah tokwan (bapa ayah)meninggal sewaktu aku tingkatan satu. Aku berada di KUSSES...aku cume tahu pemergian tok wan setelah selamat dikebumikan ..Arwah Mok Nidoh( ibu mama) meninggal sewaktu aku tingkatan tiga. Mama dan ayah tidak langsung memberitahu aku tentang penyakit mok...aku dimaklumkan sewaktu cuti sukan komenwel..itupun 3hari setelah dikebumikan..kadang-kadang aku terkilan..seolah-olah aku tidak rapat dengan mereka..sedangkan semua orang sedar kemanjaan aku terhadap atuk dan nenekku..



SEmoga ramadhan kali ini lebih mendekatkan aku kepadaNYA.



1st - berjalan-jalan serta berbuka dengan Ayah mama and adeq setelah 4 bln tdk makan

semeja.

2nd - Berbuka dengan adeq kat Johny dengan adeq (RM 56)

3rd - Berbuka dengan kat umah abg bad..ade kreta crash my cae..FONG LING ingat aku ygbw laju...cehhh...kereta tue yg salah WLL 7261

4th - Berbuka biasa2saja

5th -Berbuka dengan Yam, Nein dan Sue kat sooka Kelantan Delight (RM 38)

6th - Berbuka dengan Alumni SMTMT , KAGUMAS Bangi (RM 30)

7th - Hari perhitungan antara aku dan die.. Relakan perpisahan ini..OneWorld Hotel (RM98)

8th -Berbuka D sri Costa (RM128)

9th - berbuka kat umah...(mama cuti)..abg bed, abg fizi n kak Eilot

10th - Berbuka dengan Opismate, Willian (RM 20)

11th - Berbuka dengan rakan cs 227 (RM80)

12th - Berbuka kat umah...kay amlah n qilah

13th - Berbuka D UPM dengan debater

14th - Berbuka D Sg PEnchala..berlari nak makan ngan sis F

15th - berbuka dengan ALUMNI DEBAT DUNGUN * dungun ker aku....Intekma resort (RM38)

16th - berbuka dengan kekecewaan..tak dapat makan kat umah wawawawwa....


so hari nie sepatutnya aku berbuka posa dengan KAK EILOT..dan aku tau die ghindu kat MOHD RAFI NGADIMAN...so die cendel...hahahahahah..tue la jd lg PJJ wife...hahahahha

Salam Ramadhan buat sume..

p/s : tahun nie Pok su kate boleh dapat duit raya..coz i dah jd student balek..hahahhaha.. DIDI..jgn jelous..

3 comments:

Anonymous said...

hmmm...7th day of ramadhan berbuka dgn kekecewaan???ngehehe...mcm tau ka???

zFiELa FewRinA said...

ayo..kak amy..berbuka tak kecewa..sebab tempat best..suasana jer kecewa

Anonymous said...

keji ngumpat I tau..

I cancel bukan rindu dgn Mohd Rafi Ngahdiman (jawa giler nama). I cancel sbb kawan i kata hazab sangat buka kat ikea. Kalau takat datang pukul 6 lebih makan kat kaki 5 je la uollss