Monday, October 1, 2007

majlis berbuka puasa

Ramadhan telahtiba diminggu-minggu terakhir. Jemputan ke majlis semakin banyak aku terima dari sahabat serta kenalan-kenalan ku. Alhamdullilah berkat bulan ramadhan aku telah berjaya menyiapkan tugasan yang Dr Arsmah berikan kepadaku. Sekarang bertungkus lumus aku berusaha menyiapkan final project. Jadual peperiksaan telah di keluarkan. Naseb baik paper CSC580 tidak terlalu awal dan tidak terlalu lewat.Aku perlu siapkan final project ku sebelum raya agar tidak kelam kabut nanti.

Jumaat lepas,aku menerima undangan berbuka puasa serta majlis perpisahan En Rani di Pejabat NR. Azan berkumandang sejurus aku memasuki pejabat. Tepat-tepat waktu berbuka. Kehadiran Dr Pau memeriahkan lagi keadaan. Tak ku sangka sebenarnya ramai juga ajk NR nie..Maklumlah sepanjang aktiviti yang aku sertai muka yang sama jer aku temui..semoga NR boleh terus berkembang setelah peningalan kami nanti..Nampaknya, aktiviti bercuti terakhir tak dapat aku ikuti. Tuntutan kerja yang menidakkan pemergian aku nanti.

Sepanjang majlis itu aku cuma menjamah apple pai yang dibuat sendiri oleh Fizi sebab aku berjanji ngan rakan lainuntuk berbuka bersama-sama. Lebih kurang pukul 9 malam, aku tiba di tempat pertemuan dengan suzana dan mariam. Setelah lama menunggu akhirnya kami mengambil keputusan untuk bergerak ke BIG PLATE dahulu.

Order punya order sampaila pesanan, aku minta air mangga mariam pula minta apple. Mungkin kerana terlalu lapar kami berdua tidak sedar yang air kami tertukar. tue pun perasan kerana yana nak try air kiteorg.huhuhuhu

burger yana yang besar dan berbeza dari tempat yang lain. terkejut beruk yana burger dia sampai.
sup mashroom yang dipesan habis hingga ke dinding2roti tue dimakan oleh suzana n mariam(1st set) yana n suraya(2nd set) lapar sangat ker..

Malam sabtu pula aku ke FAMOSA HOUSE di bangi berbuka dengan rakan-rakan sekolah teknik..5 tahun tak berjumpa pelbagai rakan yang aku temui paling tak disangka... wan yang datang berkeluarga.Anak kecik berusia 6 bulan menarik perhatian kami. ramai juga yang hadir..diana, bai, sham, burn,boy,faq, pali,fira,ani,apai(pakwe ani),ann, wan dan isteri (ida) serta anaknya (aqil).lepas berbuka singgah main bowling plak kat alamanda(fira n burn dahgerak balek awal)...tak kisah main bowling smp kul 1 pagi..hijas smp blum permainan bermula(mcm ade games plak)..pastu sempat lagi singgah sahur kat DAPUR MAS sebelah cc yana..lama tak berjumpa smp kul 3 pg berborak..

hari ahad tue adek kecik aku merenggeksepanjang hari..niemuka budak yang suke tgk iklan(smp tak lais pun)hahahahah

No comments: