Tuesday, January 1, 2008

SELAMAT TAHUN BARU

Alhamdulillah sempena tahun baru nie, semalam keluargaku mengadakan majlis tahlil dan doa selamat bersempena juga masuk umah baru.. ramai juga yang hadir..pada abg amer, kak zana, azmeer, fakhri, nen-c, juani, yana, suraya(yg bawa pakwe baru), suzana(kontarak basuh pinggan), kak faz n abg faizal, thankz for coming..actually mmg nak wat bbq tuk org komuniti..tp last minute my dad tukar majlis..kebetulan tak wat kenduri masuk umah lagi.. abg bed(you owe me an xplanation)..kepada kengkawan yang lain..sorry tak jempu..bukan tak sudi jemput tapi saya terpaksa had kan jemputan dari kalangan rakan-rakan saya because my parent friend, jiran rumah lama and jiran baru terlalu ramai.. semalam pun lebih kurang 150 orang yang hadir... Insya allah jika berkesempatan there will another section for my frend...

Sempena tahun baru nie banyak impian dan cita-cita yang berlegar-legar di ruang fikiran..Insya allah akan ku tunaikan satu demi satu..Mungkin tak semua akan tercapai tapi yang penting usaha yang akan aku tunjukkan ..

KERJA...maklumla selepas abes belaja ni..dah ramai bertanya langkahku yang seterusnya..tidak ku ketahui lagi..mungkin smbg balaja(hanya UPM dan UKM yang dibenarkan oleh org tua ku)..atau bekerja ..tapi buat masa nie..aku ingin berehat sepuas-puasnya di rumah..walaupun agak bosan..tapi aku cukup puas hati..akhirnya dapat juga hari untuk diri sendiri.

PARENT ..mungkin telah tiba masanya untuk aku menjaga kedua orang tua ku..maklumla selama nie dok umah sewa...jarang pulak balek umah..niat hati kalo nak keje pun nak dok umah nie jer..biarla orang tua tue gembira aku dok bawah ketiak dia lagi.. dan mungkin tiba masanya untuk aku mula serius dalam soal hati..maklumla selama nie aku tak serius mana..sebab aku masih ingat pesan ayahku "Time blaja tak payah la nak bermain-main dengan HATI..tunggu la lepas abes blaja"....dan ayah aku pun dah mula bermukadimah bertanya pilihan aku..wakakakakaaaa...bersabarlah wahai ayah....

TAKRAW..bidang yang baru jer aku ceburi..tetapi minat aku semakin mendalam..akanku cuba bersama-sama dato presiden untuk pembanguanan sukan takraw lebih-lebih lagi untuk wanita... sampai bila susah untuk aku nyatakan..aku semakin selesa dengan sukan yang baru ini..

KAMBING...satu peternakan yang aku ingin lakukan buat permulaan hidup ku.. untuk jangka masa panjang...satu yang tiba-tiba datang di akal fikiran ku..tak pernah aku mimpikan..tapi tiba-tiba ianya muncul memberi ilha...aku masih dalam proses untuk mencari permulaannya..

BELAJAR..ibubapaku ingin aku untuk terus sambung kalau boleh hingga depan aku ade DR..mampukah aku?...akan ku cuba untuk tunaikan..selagi hayat dikandung tanah..walaupun aku kuat melawan org tuaku..tapi aku masih perlu untuk mengembirakan mereka..dah nama anak ..

itula perkara-perkara yang bermain di mindaku buat masa nie..doakan agar aku terus mencuba untuk merealisasikan perkara-perkare tersebut..

SELAMAT TAHUN BARU

3 comments:

Amier said...

thank you for nice food semalam. All the best for year 2008 and this is the right time for you to have BF, he he he. rakan pengacara majlis sesuai sekali, he he he sekali lagi.

zFiELa FewRinA said...

dr rakan sepengacara tue..baek saya amek kak term..pastu masuk"cari menantu" dah comfirm2 kawen free...hahahhaha

Nen-C said...

nak jugak...!!!

bela kambing...hehe...:P