Wednesday, October 1, 2008

MEK NAB DAN HJ ZAI BERBELANJA

lagi beberapa jam mek jenab kene bangun untuk memasak dan bertugas dipagi raya ini...Maklumla sejak naek pangkat jadi CC nie..bersungguh2 serta komited menjalankan tanggungjawab..Namun tahun nie Mek Nab dan Hj Zai bersungguh2 berbelanja untuk hari raya...xtaula ape yang dieownag beli..Setelah siap mengemas rumah pada hari ahad (penat nak mampus..dah la tak aci..janji aku kemaskan ruang tv plus ruang makan jer..tibe2 naek pangkat kene kemas stor *bapak sepah giler..pastu kemas dapur..paling penting..ditinggalkan oleh 3 beranak yang nak bershopping kat MYDIN tue untuk aku mengemas peti ais...)

PERBELANJAAN
1)MYDIN (runcit) - RM 57.60
2)CARREFOUR(runcit) - RM203.40
3) KIPAS - RM 150.00
4) WATER BOILER - RM 150.00
5) AYAM (4 ekor) - RM 62.70
6) IKAN TONGKOL - RM 15.00
8) SOTONG (2kilo) -RM 24.00
9) DAGING (2 Kilo) -RM 40.00
10) SAYUR & SANTAN -RM 24.80
11) BALAJI (runcit) - RM 231.00
12)CARREFOUR -RM 156.00

perbelanjaan dalam 3 hari sebelum raya..peti ais dah penuh giler...punya banyak barang sampaikan terpaksa tambah satu lagi rak untuk letak kueh raya dan bermacam2 makanan...Esok nak masak nasi tomato and goreng ayam berempah..sape nak goreng tue..confirm2la aku n farah bangun lambat * Raya la sok..cube bangun2 awal skit...huhuhuhu..
So esok pagi baru beli kek..bday siapakah itu????lalalallalala....
Aku tau ramai dah anto msg raya kat aku..aku dah lama maafkan dosa korang...Sebagai umat islam yang akan menyambut raya..aku mohon maaf atas segala percakapan yang tak terjaga, janji yang terabai, perbuatan yang tak terduga, hati yang telah disakiti, perlakuan yang menguriskan kalian..aku juga mahluk Allah yang kerdil dan tak berdaya...aku doakan kalian berbahagia di hari lebaran bersama insan-insan yang tersayang..ALfatihah buat mereka yang telah pergi dulu...
SELAMAT HARI RAYA
p/s: Mr.Z, maaf x smpat borak lama...saya takut bertambah dosa di malam mulia ini..Insya allah kite jumpa raya ke-3 nanti..

No comments: