Saturday, October 4, 2008

SEHARIAN DI MELAKA

TARIKH : 3 OKTOBER 2008
3 Syawal
KENDERAAN : PROTON GEN 2 (WRB 2784)
PESERTA : En Kamaruzzaman @ Boy
Cik Zaifilla Farrina @ Fiela


9.30 pagi
"Boy, fiela dah gerak dari umah"
"Ok..jumpa kat sana...jgn rush2..drive carefully"

9.45 pagi
On time aku and boy smpai kat lrt Sg Besi....Ape lagi Boy amek turn la...sila la drive..lalalalalala..
Sementara Boy menumpukan perhatian sepenuhnya pada pemanduan nya di HIWAY Plus Utara Selatan..Aku menghubungi rakan2 kat Melaka..nak g beraya umah kengkawan dulu...hahahaha..Sempat juga la...paku2 Maizathul Shahida@ Mai suh die ponteng keje p Skolah petang nie..Mai nye tanduk dah tumbuh..
10.15 pg
Setelah berbincang ngan Boy, kiteorang mengambil keputusan untuk bermula dari Daerah Selatan Melaka iaitu, Jasin..G umah Siti Norsyaibah Mohd Ali @ Nor kat Simpang Bengkuh, Nyalas....Selamat ari raya Nor...Lama juga la duduk kat umah Nor..Mula2 dak Nor suh aku n Boy gerak dulu..nanti die gerak sendiri..tp dak Opie (tunang Nor) bukan ade pun..so aku paksa jer dak Nor follow kiteorg...So sementara menunggu dak Nor ngan anak buahnya(anak buah Nor nak tumpang p Bandar Melaka)..aku n Boy diberi ceramah percuma oleh bapak Nor..
" Maaf ye nak..pakcik nak cakap skit....kite nie kalo dah jadi suami isteri..minta maaf sesama sendiri bukan time raya jer...hari-hari kalo sempat solat jemaah bersama-sama..isteri salam CIUM tangan suami..minta maaf "
Kenapa aku n Boy yang kene nie..ade gaya dah kawen ker kiteorg..dekat sejam juga la..aku n Boy dapat petua berumah tangga..lalalalala..dak Nor pun punya la lambat siap..aku n Boy dah segan2 ngan mak n ayah die...
1.20 Petang
Boy dropkan aku, Nor and anak buah Nor kat umah Ainur...dekat jer kat umah Nor..so Boy menunaikan Solat Jumaat (Walaupun xsempat dengah khutbah jumaat * dah dengar kat tv masa kat umah Nor td..lalalala)...Sempatla melihat anak Ainur bernama Adib...abes bising umah dak Ainur datang kiteorang...
2.30 Petang
Singgah kat sume kedai kat Bukit Katil cari Stamp Pad..kat 7e pun xde..kalo 7e kat KL ade jual...hehehehehe...So Boy hantar aku kat Skola dulu..Boy n Nor g hantar anak buah Nor ke bandar..Kat Skola dah ade c Zahidi n Zubir yang dah smpai sejak pagi lagi..so Cikgu Harunurashid suh gune Bilik Mesyuarat jer...
3.30 Petang
Mesyuarat Agung Pertama SMTMT bermula..kecoh ngan dak2 batch aku jer..tahniah untuk Ahli Jawatankuasa baru 08/10....
Pengerusi : En Zahidi Bin Yusoff (Kekal)
Timb. Pengerusi : En Ahmad Zubir ( Dinaikkan dari Pen setiausaha 2)
Setiausaha Agung :Cik Zaifilla Farrina Zainuddin (Kekal)
Pen Setiausaha 1 : Ditentukan oleh pihak sekolah
Pen Setiausaha 2 : Inspektor Nurul Huda Mohd Hasbi (Baru)
Bendahari : En Saiful Bahari (Baru)
AJK : 1) Ditentukan oleh pihak sekolah
2) Mohammad Faraed Isa (Baru)
3) Lina Samsuddin (Baru)
4) Muhd Azlan Muharram (Baru)
5) Hazrul Effendy (Kekal)
6) Roshaida (baru)
Juruaudit Dalaman : 1) Mohd Farouk Jaamat (Baru)
2) Suhaimi (Baru)
Aku xpueh hati betul...penat aku nak letak jawatan..dengan selamba dieorg menolak..dah la time aku jer...cadangan nama aku..trus cadangan ditutup..menang tanpa bertanding buat kali ke-2..nasib baek huda penolong aku..senang skit idup..hahahaha...nak pegang tuk satu penggal 3 tahun ma.......lamanya.....
5.15 Petang
Mesyuarat ditangguhkan diteruskan dengan jamuan raya..Batch aku agak kecoh sebab batch paling ramai datang..Biasa la En Zahidi Batch paling cekap..lalalala....masa makan adalah masa tuk memulakan aktiviti mengenakan orang..lebih2 lagi ade dak Zack, dak Syabu n Boy..aku nye geng cukup..huda memang xleh cakap ape la..bahan sepanjang hari kat skola terkena ngan APoi..paling best Huda dapat gelaran TAK LAKU..sebab Belang bawa tunang, Farouk bawa Bini.,...hahahahhaahahha.....tiba-tiba datang PANJANG tolak stoller bawa baby...hahahahahhaa semu dari jauh dah riuh nampak panajng..cikgu harunnurashid pun sama..student paling slalu kene rotan ngan die...lalalala..sampai berjalan mengenangkan kawasan2 yang selalu jadi port...lalalalal kenanganku bersama mu...hihihihi
6.45 Petang
Hantar kete Huda kat umah die..aku sempatla mengadu kat mak huda..
"Makcik, bukan saya tak nak singgah..dari semalam saya call..die kate jangan singgah..pagi tadi saya call lagi..pun die kate jangan singgah..sedey saya cik..dah la nak raya ngan makcik..."
"Adek cakap cam2 ke deq...tak baek tau....Filla tido la cini malam nie...lama x borak ngan filla..."
"xpe la cik..saya nak bawa hati"
Yess..dapat ngadu kat mak huda..hahahaha....dalam ket..ape lagi..Huda bengang jer...mesti die kene marah kang..hahahhaa..mak die dah la sayang kat aku...lalalalalal....
7.20 Malam
Berkumpul kat Masjid Bukit atil.. Pas Solat kiteorang gerak p umah Hartini Sagat (Tini)..Dak Zack, Apoi and Lan gerak g umah Cikgu Rozita dan kak Izac..yang lain 4 kete..kete dak Syabu,dak Panjang, dak Juf ngan Aku gerak g umah Tini...Alamak..2-2 hp batt dah kong..cam ne nie...
8.00Malam
Kat umah Tini abes balang kueh Tini Syabu ngan Panjang makan..aku tetap agenda mengenakan bini Panjang..naseb baek bini die sporting giler..huda terkena lagi ngan Ammar plak..hahahhaa..Bagi membalas dendamnya..Huda kengkonon nak mengenakan aku ngan Juf..helluw..aku n juf dah slalu sangat terkena..so kiteorg relax jer melayan..huda try lagi...x mangalah..tapi buat sakit hati jer kan...kene2 kan aku..last2 die terkena balek..hahhahahahaha sejam juga la dok lepak umah Tini..dari umah tini aku naek berdua ngan Juf..ade gosib baru...lalaa..Huda naek ngan Boy
9.45 Malam
Tiba kat umah dak Noor Aziela Rais (Ziela)...kali nie story hangat Ziela ngan Syabu plak...Pak rais plak ade kat umah..kuat la kiteorg menyakat..Pak rais bawa bini n anak2 lain p umah sedara...tinggalla aziela sengsorang..so kiteorang angkut dak aziela skali g jengjalan plak...malam masih muda..aku try call Amlah pakai hp Boy...tak angkat..banyak kali..Boy la suh call2..last aku suh Boy jer call smp die angkat..sampai kesudah la xdpt..tu la Boy..pakai PRIVATE NUM lgiii..sume xnak angkat..Jom gerak p umah orang lain..Aku naek kete lagi ngan JUF..berdua..nak korek rahsia..Juf nie..penat dah nie mengorek...last2 rahsia aku yang die dapat.....
11.00 Malam
Kat Umah Syabu plak...abes dak ziela kene depan mak syabu..hahahahhaa..malu2 mengedik la die..sume dah kuar cite2 lama..banyak sangat dari td menyambung..Huda masih lagi dalam usaha mengenakan aku ngan JUF....naseb baek usaha sama aku ngan juf berjaya..hahhaaha... Dak Boy sibuk melayan mak Syabu..Boy mmg rajin layan orang tua..setiap umah yang kiteorg singgah die layan orang2 tua kat umah tue..Dalam kul 1.30pagi baru la semua sedar..nak balek..aku pun menyalamla mak Syabu
" Nie balek mana nak?..."
"Balek KL cik..."
"Sorang"
"tak berdua ngan Boy"
Tiba2 dapat ayat nie...
"Elok2 bawa anak dara orang Boy...dah malam nie...bawa kete elok2...makan nasik minyak nanti jgan lupe jemput"
Terkena lagi aku ngan Boy hari nie...hahahahaha...ingatkan takde orang dengar..sume dengar..malu aku ngan Boy..sambung lagi mengenakan aku....eh..eh..ehh
2.00 Pagi
Aku n Boy anto Huda n Aziela kat Krubong n Cheng....Mak Huda tunggu aku..aku pun bersalam bermaaf-maafan..mak huda suh aku tido cni..mana aku nak campak dak Boy..hahahah...takpela..lagipun kalo tido umah huda confirmla luse pun xbalek kl lg aku nie...maklumla...dengan Huda...rakan sekatil 2 bebrapa tahun..berkongsi bantal dan selimut...mestila banyak cite...dah la lama x jumpa..bermacam3 la nak diborakkan..then trus balek KL...2 3 kali aku sound Boy kalo ngantuk tukar la ngan aku..tapi biasala lelaki EGO...pastu picit2 tengkuk..sound2 aku suh picitkan..kang aku picit lain jadinye...lalalalala..so aku buat bodo jer smbil main PSP....kat Seremban aku dah ngantukk..
"Kalo ngantuk Fiela tido la dulu..takpe Boy ok lg nie"
Eh tau plak aku dah ngantuk..penat aku cover..ape lagi..tido la..sedar2 kat Tol Sg Besi..kul 3.15pg..malas nak celik mata...Kul 3.35pagi smp kat umah Boy kat Maluri..
"Ngantuk tak nie..kalo ngantuk Boy kejut abang..hantar Fiela dulu"
"Takpela..dekat jer"
"Sampai nanti message la"
4.00 Pagi
Sampai2 jer umah terus mandi..then tido..aku x msg boy pun smp kesudah...hahha...baru 15 min nak lelap..bunyi berdentum2....tiba2 BLACKOUT..alahaii..bergolap la...panaz plak tue..tp sebab dah ngantuk giler..tido jer..
5.00 Pagi
Ayah masuk bilik...bawa touch light..suluh2 siling...check kawasan yang bocor..Bergolap lagi nie..aduih panas nye..
6.00 Pagi
Sebab kepanasan bangun mandi..solat..tido..letrik dah ade...yes...yes..TIDO dengan lena
12.35 Tengahari
Baru bangun dari tido...naseb baek semapt niat semalam..so dah start pose hari ni...dok la umah ngan parent tercinta..adeq aku g jengjalan ngan Sarah ngan member die..semalam die dah teman org tua 2 org nie...
p/s : Gamber kemeriahan kat melaka akan di post masa akan datang..biasala aku mmg mls amek gamabr..nanti dah amek kat diorg aku post k...
p/s/s : Kecewa gak la...xsmpt nak jumpa dak Boss, dak Moon, dak Mas, dak Mai ngan Dak Syam..tgh usaha buat lawatan ke-2

1 comment:

m!$$ @q!l@h said...

y x ltk pic "papa" kt cni???
nk ngk.. :(