Thursday, October 2, 2008

MENJELANG HARI RAYA...

SELAMAT..SELAMAT HARI RAYA...ADEQ KAKAK SERTA IBUBAPA....


So seperti yang dijadualkan pagi2 hari setelah penat memasak dan mengupdate blog..aku and Gemok menghantar juadah pagi raya kat MA SENAH (mak adeq aku)...Ma Senah bekerja petang raya..maybe balek kmpg raya ke-5 nanti... Sampai2 Sg penchala..dengan muka kesian..ala2 tak beraya ngan mak ayah kan...SUPRISE...mama and ayah dah smp Sg Penchala..Awal gile mama abes keje...hahahhahahaa...sedeyla tue xberaya ngan anak2..lalalaa


Mencari post2 menarik nak bergambar di pagi raya..nie waktu nak menunggu semua tiba kat KAMPUNG nie...pasni beramai2 nak g kubur arwah oyang, tok wan, wan and pakcik zizi...


sementara yang lain pergi ke kubur...ramai gak la yang pergi..kak ija and i telah ke Taman Tun mencari Kek...happy birthday....sape nye bday nie..lalalalalalala...Sibuk jer didie nak bergamba gak..g-g la tepon tue...xnyah nak ngacau kiteorg

Nie otai SG PENCHALA..pak long yang dah berjanggut panjang

Sessi memberi duet raya dah bermula...Angah, Alang, Aunt, Pakcik acin, Ayah, Kak Ija, Abg Fairuz, Kak Ayu, MAkteh.. Kire2 brape sume..yang besar dapat lebih skit



Oppss..Otai terlambat plak..tambah lagi duet raya....C GEmok and auntie gayah sedang berbincang nak pakai BULU MATA PALSU...vogue giler untie gayah...hahahaha

Dalam kiul 1.30 ptg, aku menghantar MAKTEH, AQIL, AFIQ and PEPEY ke klcentral..seperti biasa Makteh merembeskan air mata..naseb baek setengah jalan jer...ahad nie dah balek la Makteh..maintain2...Kat KL central kiteorang menunggu la Train...train lambat 10 min..so kul 2.35 baru gerak..aku menghantar sehingga ke dlam keretapi..settle letak barang2..dieorg dah duduk elok...salam2...chow chin chaw...

Parking2 jer dpn umah..tgk Alang Johor sampai...aku rapat skit la ngan Alang johor nie..anak tok ngah @ sepupu bapak aku...dulu2 masa tadika alang dok ngan aku..tue aku manja skit ngan die...hahahaha...smp anak die Fatini pun dah mcm aku...TEMBAM and becok...lalalalala....baru jer salam alang...my big bro Abg Az tarik ajak p tesco...tunggu plak kat luar tue..malas nak park..penuh giler Tesco Damansara Mutiara..dieorg nie xbalek kmpung ker....lalalalalala....

Seperti biasa syawal 1st ramai skit yang datang...ape lg....masuk dapur la...tolong punya tolong...penat gak..Reda kejap..aku n kak ija lepak depan tv..kengkonon nak tgk cite CUCI..baru jer landing..adek beradik tiri ayah plak mai...anak atuk aku dengan bini 2nd....layan lagi...masuk balek dapur...

Dalam kul 5.45ptg pak su ape lg..ajak balek umah die la...hahahhaah...lalalalalala...g umah pok su yang baru siap renovate siling...cantik la..meja makan LORENZO ok...hahahah...tlg kemas plak..sapu mop..tukar cadar..so malam tue pok su order DOMINOS pizza..giler mat salleh kiteowg dimalam syawal..hahahahaha..tgk tv plak...cite NANA TANJUNG 2..best giler dok umah pok su..nampak KLCC siot......tetiba..pak su kuarkan gambar2 lama..ape lag..AKU, KAK IJA, DIDI, FARAH and AYEEN..membahan pok su waktu muda2...kutuk mengutuk....hahahhahaha..ade la gambar yang sempat aku snap...nak post kat FAMILY nya blog..tak sabar nie..didi n kak ija dah reka ayat2 yg sesuai..lalalala...siap ade gamba poksu bg bunga kat awek 1st lg..banyak gak la...gambar die n awek2 die...xsempat nak susun jer..nak tgk dah brape byk...hahahah... POK SU ASMARA..lalalalala..
Kul 12 baru blah dari umah pok su..pok su pun dah tertido2 time kiteorg blah...balek SG PENCHALA jap..amek kasut mama yg tertinggal...mama n ayah dah balek..ade owg datang umah....rugi2 farah....xdpt duet raya.,...sbb xde kat umah...hahahah..Anto kak ija, didi and ayeen..umah dieorg pun dah golap..confirm angah n mak ngah dah tido..maklumla "PENCEN CLUB" xlarat wat keje byk2...Sampai umah dalam kul 1 lebey...mama xtido lg...aku n farah masuk jer blik..trus LANDING...Bangun2 pg td dah kul 10.30pg..ape la nak jadi anak dara mek jenab n hj zai nie....
So hari nie hj zai n mek jenab posa...kiteorg melantak la lauk smalam yang ade...semalam dalam sejarah aku xmakan lontong dipagi raya...bukan sebab xde..seperiuk besar lg maklong masak..tp setiap kali masuk dapur aku lebih tertarik ngan GULAI BUKEIK.....3 kali makan..3 kali tambah...sodap..maklong lotak dadah ker....hahhahahah....
Hari ni kengkonon nak tgk movie la..ade 3 cite yang nak tgk..tahun nie xbest skit la...sbb aqil, afiq n fifi xde..biasa bawa dieorg g tgk wayang..pastu kak ija, didi, n ayeen balek Melaka...xcukup korum tgk wyg...malas la g tgk ber3 ngan pok su......
So seharian mengadap mek jenab n hj din..dok melepak..member c GEMOK tue plak datang umah...lalalalalala.....ayah mencari2 kedai makan yg buka..overla hj din..org lain nak beraya lg la..pastu kul 4.30 ajak p pasar ramadhan..bapak poyo giler...lalalalalala.....
esok nak ke melaka...ramai plak yg call tanya pasal sok..minta2 la ramai yg datang sok..aku xsabar nak jumpe kengkawan nie..lalalalalalalalaal
p/s : 1st time raya 1st aunt kuar pergi beraya..2 jam gak la kuar..die kate nak hantar lauk raya kat member umah sewa die..iye ke?.....sume org tertanya2..mana pernah aunt g jengjalan raya..ika n ayeen nak ikut die tak kasi...jeng jeng jeng....AUNT..ooo AUNT..pening gak kiteorg aunt kuar..takde supervisor kat dapur..biasanya AUNT yg bereskan sume nye..patut la aunt xbukak2 tudung dr pagiiii...JOM KITE TERJAH....lalalalal

No comments: